Защо гърлото ми се чувства горчиво, когато използвам капки за очи?

Капките за очи са задължителни за тези от вас, които имат сухи и сърбящи очи. Въпреки че прави очите по -удобни, не малко хора се оплакват, че гърлото им става горчиво при преглъщане след употреба на капки за очи. Как е възможно това?

Защо гърлото ми става горчиво, когато използвам капки за очи?

Нормално е да се чувствате горчиви малко след приемането на перорални лекарства. Какво ще стане обаче, ако това, което използвате, не е перорално лекарство? Вместо това капки за очи се дават директно в очите, така че да не преминават през устата и гърлото. Да, макар и не винаги, но използването на капки за очи понякога може да причини горчив вкус на гърлото при преглъщане за някои хора.

Очевидно това е така, защото има канал, който се свързва директно между окото и носните жлези (назолакримален) и се продължава от носа и гърлото. Ако се вгледате внимателно, има доста малка дупка от вътрешната страна на долния клепач, наречена слъзна точка (puncta).

Ето защо, когато плачете, използвате капки за очи или правите други неща, които карат очите ви да текат, течността ще потече в назолакрималния канал.

Освен това течността от окото ще попадне в задния проход, който е пряко свързан с носа и гърлото, който също е в съседство с хранопровода. Това подсъзнателно ще ви накара да се почувствате така, сякаш можете да почувствате вкуса на сълзи, дори горчивия вкус на капки за очи, които използвате точно при преглъщане.

Нормално ли е това състояние?

След като усетите горчив вкус в гърлото си, когато поглъщате веднага след употреба на капки за очи, може да мислите, че това е страничен ефект от лекарството. Или дори помислете, че горчивият вкус, който се появява, е знак, че нещо не е наред с вашите капки за очи.

По принцип горчивото гърло при преглъщане след употреба на капки за очи е нормално състояние, така че няма нужда да се притеснявате. Защото в крайна сметка горчивият вкус обикновено няма да продължи дълго и скоро ще изчезне няколко секунди по -късно.

Въпреки това, ако горчивият вкус от капки за очи все още продължава в гърлото, никога не боли да се консултирате допълнително с лекар. Особено ако това пречи на вашите дейности и влияе на вкуса на храната и напитките, които консумирате.